۶- هوش درون شخصی: این نوع هوش مبین خودآگاهی و توانایی عمل بر مبنای آگاهی‌های شخصی است.

 

      • تجلی سطح بالایی از هوش درون شخصی در کسانی نظیر اندیشمندان، حل کنندگان خلاق مسائل و اشخاص خود اتکار دیده می‌شود.

 

    • دانش‌آموزانی که دارای هوش درون شخصی زیادی هستند، به خودانگیزی دست می‌زنند؛ طبق سرعت پیشرفت خود عمل می‌کنند؛ خود آموزند و از انجام دادن بازی‌ها و پروژه های انفرادی لذت می‌برند.

 

    • دانش‌آموزانی با چنین قابلیت هوشی می‌توانند از آموزش‌های مبتنی بر رایانه، بازی‌های آموزشی رایانه های انفرادی، برنامه های پرورش‌دهنده خود آگاهی

 

  • و پرورش خود و نرم‌افزارهای یورش فکری و حل مسئله بهره بگیرند.

۷- هوش بین شخصی: توانایی درک و تمیز خلق و خو، مقاصد، انگیزه ها و احساس‌های دیگران را هوش بین شخصی نامیده‌اند.

 

    • تجلی سطح بالایی از هوش بین شخصی در کسانی نظیر مشاوران،‌فروشندگان، درمانگران و … دیده می‌شود.

 

  • دانش آموزانی که دارای هوش بین شخصی زیادی‌اند، به راحتی موقعیت سایرین را درک کنند و در برابر آن واکنش نشان دهند.

دانش‌آموزانی با چنین قابلیت هوشی می‌توانند از برنامه های مبتنی بر فعالیت‌های اجتماعی بازی‌های دسته‌جمعی، حل مسائل گروهی و برنامه های کنفرانس اینترنتی یا تلویزیونی و… بیاموزند. (آقازاده،۱۳۸۵، ۲، صص ۳۹-۳۸)

 

    1. – Kimble. ↑

 

    1. – Behavioral potentiality ↑

 

    1. – Education Technology ↑

 

    1. – Criterion media ↑

 

    1. – Mediating media ↑

 

    1. – National Academy of Engineering instructional technology committee on Education. ↑

 

    1. – Webster. ↑

 

    1. – Sidney pressey. ↑

 

    1. – Burrhus F.Skinner ↑

 

    1. – Eric Ashby ↑

 

    1. – Shannon ↑

 

    1. – Weaver ↑

 

    1. – Wilbur Schramm ↑

 

    1. – Intenet. ↑

 

    1. – Web. ↑

 

    1. – Kemp Model ↑

 

    1. – Instructional Development Institute Model ↑

 

    1. – Interservice Procedures for Instructional Systems Development Model ↑

 

    1. – Criterion Referenced Instruction Model ↑

 

    1. – Instructional System Development Model ↑

 

    1. – Article. ↑

 

    1. – Backer. ↑

 

    1. – Learning Technology. ↑

 

    1. – Raber & Valiwer. ↑

 

    1. – Intranet. ↑

 

    1. – Extranet. ↑

 

    1. – Internet. ↑

 

    1. – Self Development. ↑

 

    1. – Self Regvlated. ↑

 

    1. – Lavrillard. ↑

 

    1. – Stoner. ↑

 

    1. – Idealinin. ↑

 

    1. – Realism. ↑

 

    1. – Progmatism. ↑

 

    1. – Watson,J.B. ↑

 

    1. – Geshtalt ↑

 

    1. – Piaget,J ↑

 

    1. – Levin,K ↑

 

    1. – Bandura,A ↑

 

    1. – Mahonni ↑

 

    1. – Arenkov ↑

 

    1. – Cognitive development perceptual. ↑

 

    1. – Jean Piaget. ↑

 

    1. – Kenneth Goodman. ↑

 

    1. – Boddley. ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...